tisdag 12 oktober 2010

Mitt allra allra Första inlägg !

Nee men Oj!! Här sitter jag och skapar mitt första blogg inlägg?
Jag brukar annars vara utav den typen "ecchh blogga, nee fy det är inget jag skulle lägga energi på"
Det är jag det ;-)
Men tyckte att nu är ett alldeles perfekt tillfälle till att verkligen GÖRA något, istället för att bara tvätta, städa , äta något sött, tjata i telefon eller titta på klockan och vänta tills min sambo Ville kommer hem ifrån jobbet.
För ca 3 veckor sedan gick jag på min Mamma ledighet!
Och jag kan absolut säga att det finns inget bättre än att bara vara Mamma ledig och vara hemma och förbereda inför den stora dagen. Att bara få vakna i sin egna takt och veta att du väntar  på något helt fantastiskt varje morgon.
 Istället för att vakna till kl, och nästa få tviiinga sin osmidiga kropp upp ur sängen för att sedan " rulla till jobbet "
Meeeeeen det kan tyvärr bli en aning långtråkigt också. Speciellt när du heter Emelie och vill att det ska hända roliga saker hela tiden. 
Sedan är det sjukt skönt att få vara hemma och att det är helt tyst också ;-)
får väl passa på att njuta  så länge jag kan 


Den 9 oktober var det beräknat, och självklart så var det bara , de datumet som gällde..( enligt en själv )
Men ingen bebis kom då inte, en dag gick, två dagar gick och nu har tre dagar gått - fortfarande ingen bebis?? har han glömt sin mamma och pappa? eller vad är det här? Hallå???


I alla fall så idag så tog jag mitt lilla beslut för att starta en blogg , lite sysselsättning.
Mitt motto med den här bloggen, blir helt enkelt att jag skriver varje dag vad som händer och sker.
Hur det går för " oss " och jag kan faktiskt inte säga något annat än att det ska bli skit kul!!
Och hoppas att ni hänger på.


Nix , nu ska jag ta att baka ett Feta - och olivfyllt bröd har redan förberett så degen bara väntar, tycker själv att det låter otroligt gott men resultatet får ni i morgon OM INTE vi fått en liten ny familje medlem som inatt? Vad tror ni? ja ja det hela ger sig snart hoppas jag.
Så då var mina första rader avklarade i min Blogg oo heeej å hå ;-) det här var väl inte så svårt!




PUSS PÅ ER!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar